Wednesday 16 November 2011

Money, Money, Money....

Assalamualaikum dan salam sejahtera....
Terima kasih la kepada org yg jwb salam sy nie. Yg x jwb, jwb la yer...Berdosa nanti, tau!
Ok la. Bila korang tengok tajuk kat atas 2, mesti ada yg pikir yg aku nie mata duitan. Asyik duk pikir, duit,duit,duit! Tp, korang salah la. Aku x heran mana pun ngan duit. As long as aku boleh terus hidup dan bernyawa kat dunia nie, aku x kesah!
Sebenarnya, aku nak citer sal majlis hari nie! Hari nie ada pembahagian duit kat sume pelajar form 1,2,3,4. Seratus sorang! Becoz of that, sume org jd busy semacam, bak kata teacher V, as busy as bees. Hahaha....
Hari nie, kitorang, PP, ada tugas masing-masing.  Bg org yg x tau apa maksud PP 2, biar aku bagitau! PP 2, refers to Pemimpin Pelajar or dgn lebih umumnya, org kenal dgn panggilan pengawas. Hehe
Jgn terkejut ek kalau aku bagitau yg aku nie pengawas. Letih giler hari nie. Kelmarin, senior kitorang, buat meeting. First, diorang bincang pasal ETIKA PEMIMPIN PELAJAR. Kalau nak tau apa etika dia, biar aku bagitau.
ETIKA PEMIMPIN PELAJAR:
1. BERPAKAIAN KEMAS.
2. MENEPATI MASA.
3. AMALAN MENCATAT.
4. MENGAMALKAN AMALAN SENIORITI.
5. MENJAGA BATAS PERGAULAN.
6. MELAKSANAKAN TUGAS DENGAN PENUH DEDIKASI.
Lepas tu, kitorang diberitau pasal biro kitorang tahun depan. Aku menyampah la jugak bila dia bahagi biro 2. Bukannya aku nak membantah keputusan diorang tp, aku tak suka la. Tahun nie, aku duduk dalam biro SEROJA CAFE, tahun depan pun, SEROJA CAFE. hurgh...memang muka kantin betul la aku nie...
Ok, ok! Nie dah lari topik. Kita back to our main topik ek. Majlis pembahagian duit nie start kul 11 pg but, sume PP kena prepair awal2. Aku, mula2 nya, juz jd backup. Aku sepatutnya, gerak bila ada orang datang mintak tolong. Kerja aku n ahli group aku, juz duduk dlm bilik PP. Bilik PP or org panggil bilik Seri Bestari nie, bilik khas untuk pemimpin pelajar. Tempat kitorang bincang n lepak time xde kerja.
Tp, x sampai setengah jam aku duduk dlm bilik 2, ada senior aku nie, aku panggil Abe Faris, datang mintak tolong aku ngan kwn aku, jaga Dewan Pleno, tmpat ibu bapa pelajar form 3 ambik duit. Cikgu dh bahagi awal2 lg tmpat nak ambik duit. Form 1 kat DEWKA, form 2 kat Student Centre, form 3 kat Dewan Pleno, dan form 4 kat dewan form 4. Kalau korang x tau tempat yg aku duk taip nie, buat derk jer la ek. Kalau nak lebih faham ngan tempat yg aku bgtau, lawat la sekolah aku, SMK Dato' Ahmad Maher. Bangga woo belajar kat sekolah nie biarpun kadang2 sakit ati.
Bila mak aku sampai, aku terus jer jd usher for my mom. USHER, bukan USHA. Hehe....Kalau x paham apa usher 2, pergi bukak kamus! Aku bawak la pulak mak aku pergi kat DEWKA untuk ambik duit adik aku. Lepas jer ambik 2, aku pergi kat kwn2 aku, tolong diorang duduk tegak macam tiang kat tepi tangga. Hahaha.....
After that, xde bnda menarik dh. Kitorang tugas mcm biasa. Dlm pada bertugas 2, aku sempat lagi bawak adik yg umur 4 tahun jln2 sekeliling skolah. Lps habis acara, ibu bapa sume balik n ada some students balik tp, as pemimpin pelajar, aku x la balik awal, aku balik tepat pada masa yg sepatutnya, 2.40 ptg. Sambil2 tunggu masa smpai kul 2.40, aku ngan kwn2 aku yg lain, duk borak dlm kelas kwn aku. Byk yg kitorang borakkan.
Hurm...I guess, dh xde bnda dh nak citer. Aku berhenti setakat nie jer la yer. Bye,bye n bye.
Assalamualaikum....


-peace no war-

No comments:

Post a Comment