Monday 5 December 2011

GoLdEn HoLiDaY?????...... ~_~

Assalamualaikum dan salam sejahtera....
Hahaha....Mcm biasa, sila jwb salam tu yer... Ok! Dh lama aku x update blog...Hehe...padahal, baru jer. Aku update blog hari nie, nk citer pasal Golden Holiday (GH). Bg yg tau ape GH tu, mesti pikir, 'Bkpo mierah duk kalut nge GH pulop?'
Huhu....Sedih tau x? Form 3 sepatutnya xde GH but, disebabkn aku ada adik form 1, aku terpaksa 'TOLONG' dia buat GH. Sebenarnya bkn TOLONG tp BUAT GH dia. Not fair, right? Aku ingatkan, cuti skolah nie, blh la aku dok relax. X pyh dok pikir pasal kerja sekolah but, x sangka pulak kena pikir jugak pasal hal nie. Kejam tau, adik aku tu. Ada ke patut dia suruh aku buat GH dia.
Oh...lupa nk bagitau! Bg yg x tau ape GH tu, GH tu sebenarnya KERJA SEKOLAH MUSIM CUTI. Byk giler kerja dia. Adik aku nie pulak, dia suruh aku buat folio untuk dia. Mula2, aku tak nak tolong, tp, dh terpaksa, aku buat jer la. Aku dh pesan awal2. GH tu kena buat start cuti skolah so, senang la nnti. X payah dok kalut nk siapkn last minute tp dia x nk dengar. Dia cakap, 'Oloh! Cikgu suruh wak bln 12. Relax la dulu. Pah-pah ni baby wak la!' Hurgh....geram der....
Sekarang nie, kau rasa la mcm mana sakitnya hati bila GH lambat nak siap. Untuk kengkawan, jgn ketawakn aku yer....and jgn jugak kesiankan aku. Ni la nasibnya kalau ada adik yg manja dan xtau berdikari. Next year, aku dah x blh nk tlong dia lg dh. Pndai2 la usaha sendiri. 2 tahun lg aku dh ambil SPM and dia dh nk ambik PMR so, dia kena tau jgk berdikari. Korang-korang semua pun kena tau berdikari tau! Jgn asyik dok harapkan org laen. Org yg slalu tolong kita tu mungkin x kisah terpaksa tolong kita tp korang pernah pikir tak, orang yg slalu tolong kita tu dah xde nnti? Ape korang nk buat kalau korang terlalu bergntung harap kat orang tu sampaikn korang rasa x blh hidup kalau dia xde? Korang perlu fikir akibatnya jugak kalau nk bergantung harap kat somone.
If I'm not in this world again, what would you do? Will you stay this way or keep your life on? Will you keep relying on me or you stay on your own feet? What would happen to you without me by your side? What would you do????
Hurm.....Ape korang nak buat? Hidup mesti diteruskan. Belajar la untuk hidup sendiri sbb, x kira apa pun yg berlaku, akhirnya, korang tetap akan bersendirian.
It's okay to trust others but it is not okay if you rely on that person to much!
Ingat tu! Ini peringatan buat semua. KERJA ANDA, BUAT SENDIRI...Belajar berdikari. It's for your own good... Ok la! Laen kali pulak ek! Ada orang mengamuk dalam rumah saya nie....Heheh....Relax, relax...Adik saya jer la!
Bye, bye and assalamualaikum....
 

No comments:

Post a Comment