Tuesday 10 January 2012

NeW...

Assalamualaikum dan salam sejahtera to all kawan2...
Macam yang korang tngok kat atas, NEW... Mesti korang nak tau, apa yang aku maksudkan dengan NEW.. Well, sekarang nie, bukan setakat dah lepas new year tapi, sekarang nie, dah masuknya tahun aku bergelar as pelajar upper form. Aku betul2 rindu kelas 3 Zahrawi dulu. Terlalu banyak kenangan aku ngan kengkawan. Kalau boleh, aku nak stay kat kelas tu sampai bila2 but, aku tak nak la ambik PMR setiap tahun. Seksa! Sekarang nie, dah masuk form 4. Dah belajar benda baru, dah masuk kelas baru, dah ada classmate baru (even banyak yang lama dari yang baru), dah masuk semuanya baru la.
Cerita pasal kelas baru nie, aku nak cerita lar pasal kelas aku yer. Menarik tau citer nie! hahaha.....
Masa first day masuk sekolah, kaunselor sekolah buat hari orientasi for form 4. Time orientasi tu, bosan giler... Yang kitorang buat, dengar cikgu cakap jer. Tak macam orientasi form 1, macam2 kitorang buat. Orientasi tu, berlangsung selama 3 hari. Korang cuba bayangkan apa yang kitorang rasa. For 3 days, kitorang terpaksa denga cikgu bercakap. Yang paling penting, benda yang selalu cikgu sebut, FORM 4 IS NOT A HONEYMOON YEAR. Ok, seriously, teruk sangat ke naik form 4 nie? Hish...was-was jugak!
Hari last orientasi, kitorang dibahagikan kepada kelas kitorang mengikut aliran yang kitorang pilih. Ada 8 kelas semuanya masa tu. 5 sains tulen, 1 LKTK, 1 PA/IT and 1 PA/RC. And masa tu, aku masuk kelas sains tulen, kelas 4 Al-Zahrawi. Almost semua kengkawan aku masuk kelas tu lar. Pelajar dalam kelas tu, mula-mula ada 32 orang. 10 lelaki, 22 orang perempuan.
Tapi, selang beberapa hari, kelas dibubar semula. Aku agak, mesti korang tak faham. Biar aku beritau ye....
Kelas sains tulen yang sepatutnya ada 5, sekarang dah ada 4. 1 kelas lagi, BIO plus PA. kelas LKTK dikekalkan, begitu jugak dengan kelas IT/PA. Kelas akhir pulak, diletakkan kelas RC plus BIO.
And, disebabkan petukaran tu, aku terpaksa masuk kelas 4 Al-Razi. Tu sebab, pelajar kelas BIO+PA masuk kelas 4 Ibnu-Sina, pelajar yang asalnya dari 4 Ibnu-Sina masuk ke kelas 4 Al-Zahrawi, pelajar 4 Al-Zahrawi masuk ke kelas 4 Al-Razi and begitu la bagi kelas yang seterusnya. Aku malas nak explain panjang2.
Macam yang korang tau, aku dah masuk ke kelas 4 Al-Razi. Agaknya, dah memang jodoh aku dengan kelas Al-Razi. Time form 1 and form 2, aku masuk kelas Al-Razi and masa form 3 jer tukar ke kelas 4 Al-Zahrawi. Dulu, aku memang sayang sangat2 dengan kelas Al-Razi tapi sekarang, hati aku dah terlekat kat Al-Zahrawi. Both are my favorite class. Bilangan pelajar dalam kelas aku sekarang, 29 orang. Ada pelajar dari kelas asal aku yang masuk kelas Ibnu-Sina dan ada yang masuk kelas Al-Biruni. Pelajar dari kelas lain pun, ada yang join kelas baru kitorang. Hopefully, nie kali terakhir cikgu nak tukar2 kelas. Dan, dengar2 citer, cikgu nak streaming pelajar sains tulen after PKBS1... Huh! Rasa menyusahkan pun ada. Anyway, aku bersyukur sangat sebab sekurang-kurangnya, aku dapat belajar dalam kelas yang baik and dengan cikgu2 + kawan2 yang baik jugak!
Tu jer la untuk hari nie. Dah terlebih panjang dah pun.. Bye and Assalam....

No comments:

Post a Comment