Wednesday 15 February 2012

To MuCh WoRk....

Assalamualaikum semua...
Dah lama aku x update blog... Sebenarnya, lately, aku tengah busy dgn banyak benda. Banyak sangat benda yg berlaku. Last month ada MBS (Membudayakan Budaya Sekolah). This month pulak, baru2 nie, ada skolah laen datang lawat sekolah aku. Aku and kawan2 aku yg laen ditugaskan sebagai usher. Letih tau tak! Kalau 1 skolah jer takpe la tapi nie 2 sekolah. Nasib baek la dah biasa dgn kerja mcm nie! Kalau tak, entah apa la yang jd. Minggu lps pulak, ada hari merentas desa. Hehehe....Hari nie aku nak citer psl hal tu la. Best tau!
Kalau korang nak tau, merentas desa nie memang diadakan tiap2 tahun. Sukan nie cikgu buat atas dasar 1 Murid 1 Sukan. Semua pelajar mesti lari.Hehe...tapi, aku tak lari pun...
Korang mesti kata, mana aci! Orang laen lari tapi aku tak lari.. Korang jgn marah yer... Aku bukan saje2  tak nak lari but, aku tak lari tu pun sebab aku ada kerja (padahal memang x nak lari pun).... Aku ditugaskan untuk bukak gerai jualan... Bukan aku sorang jer yg menjual...kawan2 aku yg laen pun join sekali tau! Tugas aku, goreng makanan yg kitorang nak jual... Korang nak tau kitorang jual apa? Biar aku bagitau....

WEDGES - RM 2.50
WEDGES SPECIAL - RM 3.00
AIR BERGAS - 1.50
FRIES + NUDGET - RM 2.00


Sikit jer yg kitorang jual... Mesti ada yg kata, amboi, mahalnya! Jangan nak maen tuduh2 ye. Tu pun, kitorang letak banyak wedges for 1 bekas... Air pun banyak tau.... Untung kitorang x naikkan harga... Kalau korang nak tau, modal yg kitorang dapat just RM600... And nasib baik untung yg kitorang dpt tu byk... Lebih kurang RM 1200. Tu untung bersih ye... Hebat tak?
Before kitorang start menjual, kitorang ada masalah tau! Kitorang decide nak guna dapur eletrik but, kat tempat kitorang menjual black out so, terpaksalah kitorang cari tempat laen untuk menjual. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar...
And, kalau korang nak tau, esok ada majlis sambutan Maulidur Rasul... Mesti handle majlis tu pulak... Susah, susah! Nie la cabaran sbagai PP... Esok, orang laen dah boleh makan, kitorang baru boleh ambik makanan. Terpaksa la berkorban. Nama lagi tanggungjawab kan? Kalau tak sanggup pikul tanggungjawab nie, baek x payah jadi PP.... And kalau korang nak tau lagi, lps exam, akan diadakan 1 interview untuk lantik PP form 4 yg baru..... Satu lagi masalah timbul... Bukan senang tau nak buat interview. Kitorang kena sediakan kertas kerja dulu... Oh, citer pasal kertas kerja, aku nak bagitau korang, aku nie setiausaha PP form 4... hehehe.... Saje nak cakap..... Jangan cakap aku perasan pulak ek...
Ok la... Setakat tu jer untuk hari nie.... Jumpa laen kali ye... Bye and assalam...

No comments:

Post a Comment